Skip links

Sześć słów Hemingwaya.

Czy w marketingu jest miejsce na opowieść?

Znasz historię Ernesta Hemingwaya?

W latach dwudziestych ubiegłego wieku siedział z zaprzyjaźnionymi pisarzami w kawiarni i z nudów założyli się o 10 dolarów o to, kto z nich napisze najbardziej emocjonującą historię w sześciu słowach.

Pomyśl, tylko sześć słów!

To nie było łatwe zadanie, ale oni próbowali. Kiedy porównali swoje opowieści Hemingway wygrał.

Napisał:

Na sprzedaż: buciki dziecięce, nigdy nienoszone.

Przyjaciele uznali, że pieniądze słusznie należą się Hemingwayowi. Anegdota ta była wielokrotnie przytaczana jako potwierdzenie geniuszu pisarza, który z powietrza potrafił „wyciągnąć” poruszającą historię i podać ją bez zbędnych słów.

Ponoć to tylko legenda i nigdy takie zdarzenie nie miało miejsca. A może miało, ale Hemingway tego nie wymyślił. Dziś już nie ma znaczenia, bo opowieść żyje własnym życiem. Jeden z amerykańskich magazynów poprosił czytelników o przysyłanie własnych historii. Wyszła nawet książka Larrego Smith’a „Życie w sześciu słowach”, w której zebrał tysiące takich zdań. Proponuję Ci, żebyś sama spróbowała, sam spróbował zrobić takie ćwiczenie. Na warsztatach storytellingu, proszę uczestników, żeby napisali coś o tym co robią w 6 słowach. To ma być zdanie, które nie musi wszystkiego wyjaśniać ale nawiązuje do tego co robisz i intryguje.

Pamiętam kilka ciekawych propozycji:

– Uczę myśleć.

– Znajduję diamenty, …. na rynku pracy.

– Jestem krawcem językowym.

– Jestem consierg’em biznesowym

i wiele innych.

Zapamiętałem też love story bez szczęśliwego zakończenia:

Ona kochała jego, on wolał pizzę.

Jeśli nauczysz się krótkich form to twoja siła rażenia w komunikacji wzrośnie wielokrotnie. Bo gdy będziesz mogła, będziesz mógł wykorzystać dwadzieścia słów, pięćdziesiąt, czy więcej okaże się że to mnóstwo możliwości? W marketingu im krócej tym lepiej, ale im krócej tym trudniej.

Zapraszam do ćwiczenia, a jeśli będziesz chciała/chciał podzielić się swoimi sześcioma słowami to wyślij do mnie, lub zapisz w komentarzu pod tekstem. Baw się dobrze.

Grafika autorstwa id-iom.

 

Jeśli chcesz dostawać regularnie informacje, zapisz się do newslettera.

Return to top of page

Zapisz się do naszego newslettera

FreshMail.pl
 

Zapisz się do naszego newslettera

FreshMail.pl